check
מזל טוב לפרופ' אהוד הררי | המחלקה למדע המדינה

מזל טוב לפרופ' אהוד הררי

המחלקה למדע המדינה שמחה להודיע על זכייתו של פרופ' אהוד הררי בעיטור הקיסרי של מסדר השמש העולה: כוכב זהב וכסף (ORDER OF THE RISING SUN GOLD AND SILVER STAR)

 

דברי ראש המחלקה, פרופ' דן אבנון:

אני שמח וגאה לחלוק אתכם את הידיעה הבאה הנוגעת לאחד מהחוקרים הדגולים מקרב עמיתינו האמריטיי, פרופ' אהוד הררי. 

אהוד זכה לקבל את העיטור הקיסרי של מסדר השמש העולה: כוכב זהב וכסף (ORDER OF THE RISING SUN GOLD AND SILVER STAR - קישור לאתר היפני עם הסברים). כאשר נודע לי הדבר, לא האמנתי למראה עיניי. חשבתי שעיטורים כאלה יש רק בסרטים או במשחקי מחשב. אבל טעיתי. מסתבר שאהוד זכה בדבר האמיתי: עיטור קיסרי ברמה גבוהה ביותר, אחת מתחת לעיטור הראשון במעלה. עיטור ברמה שהענקה לאהוד ניתנה רק לשלושה אקדמאים לא יפנים בכל העולם בתחומי פוליטיקה, מנהל ויחסים בינלאומיים. ומדובר במסדר שנוסד  לפני כ-150 שנה!  זהו גם העיטור היפני הגבוהה ביותר שהוענק עד היום לישראלי. ביפן הוא נחשב "פרס נובל ללא מענק כספי." למוענקי דרגה זו הזכות להשתתף בטקס בארמון הקיסר. 

זהו מקרה מובהק של "מי שבורח מפני הכבוד- הכבוד רודף אחריו". אנחנו שולחים לאהוד את ברכותינו ותחושת הגאווה שנלווית להישג ולהכרה נדירים אלו. זו גם הזדמנות לאחל לך שתעביר בנחת את כהונתך כנשיא כבוד של האגודה הישראלית ללימודי יפן (כהונה שתסתיים בשנת 2018). 

איחולנו לאהוד שיזכה לבריאות טובה, המשך יצירה פורה והנאה מהמשפחה. 

דן